Kawa zmniejsza piersi?
Działanie kawy jest wielorakie. Pobudza, przyśpiesza metabolizm… Ostatnim odkryciem naukowców jest fakt iż kawa ryzyko raka piersi.
Według najnowszych badań kilka filiżanek kawy dziennie zmniejsza ryzyko zachorowania na raka piersi. Jak się okazuje jest to efekt ubocznego działania kawy. Mianowicie kawa zmniejsza rozmiar biustu.
Grupa badaczy z z Lunds universitet pod kierownictwem Heleny Jernström wzięła pod lupę 270 młodych kobiet – każda z badanych regularnie spożywa kawę. Początkowo celem badaczy było stwierdzenie czy kawa zwiększa ryzyko chorób onkologicznych.
Ponieważ w trakcie innych, wcześniejszych badań naukowcy stwierdzili korelację pomiędzy rozmiarem biustu a ryzykiem zachorowania na raka piersi, tym razem chcieli dowieść czy w takim razie kawa ma istotny wpływ na rozmiar piersi. Okazało się istotnie iż spożywanie trzech filiżanek aromatycznego napoju dziennie w młodości ma wpływ na wielkość piersi w wieku dojrzałym. Cytując dr Helena Jernström – „Kawa w pewien sposób wpływa na rozmiary biustu”.
Jednakże nie należy bać się picia kawy i brać sobie wyników tych badań zbytnio do serca, gdyż jak powiadają Ci sami uczeni kawy jedynie nie znacznie zmniejsza rozmiar piersi.









Dodaj komentarz